"When someone treats you like an option, help them narrow their choices by removing yourself from the equation"
1st September 2013

Thursday 1 March 2012

Cloth Pad ?

Anyone know about cloth pad ? Or saya jer yang ketinggalan zaman ? Ni pun baru tahu sebab saya ada join group Geng Jahit di FB.  Ada seorang member upload hasil kerja dia. Refer gambar :

Ni adalah pantilines. Siap ada butang ooo ;)
Source : Geng Jahit Habibah Mohamed

Ni cloth pad yang dia buat untuk maternity/heavy flow. Tak letak snap button lagi.
Atas : Kain jenis Flannel
Tengah : Mikrofiber / Tuala lama 2 atau 3 lapis
Bawah : PUL ( aku tak tahu, so tanye pakcik wikipedia )

Berdasarkan discussion mereka lah, aku pemerhati bebas jer..haha. Dah ramai dah orang guna benda alah ni such as US dan UK. So, aku rumuskan ni jenis pad pakai-pakai, tak buang. Basuh, guna lagi. Lebih kurang environmental friendly katanya. Apa yang tertarik satu pendapat adalah " Kita kembali balik zaman dulu-dulu sebab orang dulu mana ada pad, pakai kain je "

So ada siapa yang berminat atau ingin berkongsi pendapat ?

Nota : Blog akan diupdate seperti biasa setelah menyepi kerana fokus dengan contest..haha ! Sekian. 

With love, Ainsya Yusoff

2 comments:

Izzatul Azma said...

Pernah dengar pasal cloth pad tapi tak yakin lagi nak pakai. Hehehe sangat kreatif pandai jahit :)

Ainsya Yusoff said...

Samala kiter, tak yakin jugak. Sebab dah kotor, basuh pakai balik kan..huhu. Yup, orang yang reka tu sgt kreatif ..hehe

 
Ainsya Yusoff by Ainsya Yusoff Studio