"When someone treats you like an option, help them narrow their choices by removing yourself from the equation"
1st September 2013

Thursday 28 July 2011

Appraisal

Aku officially “bekerja” di sini, so aku agak blur la sikit pasal appraisal. Even, aku pernah kerja part time dulu. So, sejak kebelakangan ni selalu la tanye-tanyer kakak-kakak yang dah lame kerja. Appraisal tu menatang apa ?? Buat camne ?? Lepas appraisal ape jadi ?? Sungguh, tak tahu. Pernah belajar tajuk Appraisal dalam Management, tapi itu theory manekan same dengan reality, hehe..
Alkisahnye, hari ni pun appraisal. Ade a few forms, kter kena rating diri kter berdasarkan kerja, attitude kte di office. Pastu, my superior and I will sit together discuss every single of thing. Mean, why this rate..bla..blaa..

Dan sesungguhnya, bila ditanye dengan staff lain,appraisal dengan superior dalam 2 minit jer. Aku punye adela dalam 1 ½ hour. Itupun, naseb baik phone die ringing, kalo tak mau tak drag ke 3 hours. Ohh gosh !!!

Rahsia kejayaan sampai lame dari orang lain adalah ade intro/mukadimah pastu go every single item dalam appraisal tu, setiap huruf die terangkan ( sarcastic bunyinyer ) tapi lebih kurang macam tu la.
It’s okay Ain, banyak nasihat dia bagi, ala recharging self-motivation la. At least, I know ade jugak orang pandang aku buat kerja..hihi. Result adalah rahsia ;)

Notakaki : You’ll never reach perfection because there’s always room for improvement. Yet, along the way to perfection you’ll be learn to get better.

With love, Biskut Kelapa

0 comments:

 
Ainsya Yusoff by Ainsya Yusoff Studio