"When someone treats you like an option, help them narrow their choices by removing yourself from the equation"
1st September 2013

Tuesday 21 February 2012

30 Days Blogging Challenge : Day 7

7) A Dream Wedding

What I can describe about my dream wedding is simple & meaningful. Yes, I do blogwalking to B2B blogs and now aku siap ada satu folder B2B dalam laptop takut apa yang aku jumpa kat internet sekarang takut tak jumpa pulak time aku nak kawen nanti, haha. #Gile malu aku buat statement gini. And aku memang prefer DIY, cheapskate katakan,haha. Itu ini DIY, tapi takut jugak when the time comes #apapuntakboleh..haha. Nan ado ;) Okey, saya senaraikan apa yang terlintas di fikiran.

Jeng2 !! Xnyempat-nyempat kan ! Gatai ! Hiks ;)


1- Lokasi wedding of course dekat kampung. Tak pernah lagi family mak ayah aku buat dekat dewan. Family aku memang tak penah buat lagi sebab tak de sape pun kawen lagi. Lol ! Gotong-royong bagai lah nampaknya.

2- Aku plan wedding attire semua soft-soft colour/pastel colour. Tak suka terang-terang, cam garang dan panas jer ! haha. Kalau berkesempatan, nak jahit sendiri beadings di baju :)

3-Goddies bag pulak mcm paper bag beli kaya ball tu, pastu print la name sendiri kat atas tu. Wahaha. Dah survey, murah jugak. Pastu, mak dah cakap awal-awal dia akan buatkan homemade chocolate untuk bagi pada budak-budak. Jimat di situ. Ahaks  ! :)

4-Handbouqet - DIY ( Dah save beberapa idea )

5-Photographer - Adik beradik or kawan perempuan , kalau takde sangat baru cari orang luar. Outdoor photoshoot, maybe sendiri ( set timer ) sebab terpengaruh dengan satu blog buat camni :) Save budget, and tak malu nak posing camne pun kan ! Haha. Tapi,apa yang penting aku dengan future husband kena pandai main kamera la. Takpe, sempat lagi ni nak belajar. Haha !

Dah la, lagi banyak tulis. Lagi banyak aku merapu. Itu sekadar apa yang terlintas di fikiran jer. Tak tahulah segala idea masih lagi rasional masa aku kawin nanti kan ? Tak gitu ?? Haha. Sekian !


With love, Ainsya Yusoff

0 comments:

 
Ainsya Yusoff by Ainsya Yusoff Studio